- Hvad var problemet?
Læs også: Højere grundløn for alle: Her er slutresultatet for medlemmer i Teknik- og Servicesektoren
"Skolen fik alle de her iPads, og i starten havde eleverne dem med hjem. Men det gav en masse skader, som skolen skulle udbedre, og derfor besluttede man sig for at beholde dem på skolen. Så var det skolens ansvar, at de var ladet op og klar til brug. Og så spurgte jeg, om jeg ikke skulle prøve at komme med en løsning," siger teknisk serviceleder Henning Rasch.
- Hvad gjorde du så?
"På værkstedet lavede jeg en prototype. Det var fire hjul under en plade med nogle hylder og nogle sider. Bare lige nogle gamle hjul, en masonitplade, og hvad vi ellers havde liggende. Virksomheden, der laver inventar til vores skole, fik prototypen,og så gav de os en tegning, som vi rettede til, og så bestilte vi vognen. Og det har fungeret lige siden."
- Slet ingen problemer?
Læs også: Dagplejer: 'Vi skal turde snakke om børns skærmvaner'
"Vi har haft vognene i et halvt år, og bortset fra lidt småting i starten har der ikke været noget siden. Det er sjovt, det ikke er mere udbredt, for det fungerer 100 procent. Min bedre halvdel arbejder på en anden skole, og de har samme problemstilling, og hun siger, at de godt kunne bruge en løsning som vores."
- Og vognen sparer også tid?
"Ja, læreren henter vognen, eleverne tager selv deres iPad, og når de sætter den tilbage på vognen, sætter de selv ledningerne til. Det behøver læreren ikke at tænke på. Læreren skal bare sætte vognens strømstik til, når den er kørt på plads. På den måde sparer vognen både tid og sikrer, at vi har styr på alle vores iPads."